Komentáře jsou vypnuty

Rozhovor s novým panem ředitelem

Navzdory pracovnímu vytížení jsem se rozhodla zastavit se na „kus řeči“ za novým panem ředitelem naší školy Mgr. Pavlem Olšovským, MBA. Položím mu pár otázek, které zajímají nás zaměstnance i žáky.

Mgr. Pavel Olšovský, MBA, ředitel školy

Mgr. Pavel Olšovský, MBA, ředitel školy

Jak se dnes máte, pane řediteli?

Děkuji, jde to. Můžu se také na úvod na něco zeptat? Jistě. Jak Vás můžu oslovovat? Nevadí Katko? (smích) Nevadí, pane řediteli.

Pane řediteli, ve Vašem hlase slyším moravský přízvuk?

Máte dobré ucho, Katko. Pocházím z Ostravy, ale nežiji tam celou dobu, párkrát jsem se stěhoval. Nyní jsem zakotvil v Praze a budoucnost spojuji právě s tímto úžasným městem plným příležitostí.

A co Vaše rodina?

Pevně doufám, že se mi podaří je časem přesunout blíž Praze. Zatím budu za nimi na víkend dojíždět. Mám štěstí, že je to k nám jenom 3 hodiny vlakem. Pamatuji doby, kdy tato cesta trvala i 6 hodin a více. Takže se to dá nějak zvládnout. Máte nějaké děti, pane řediteli? Ano, mám a budete se divit, Katko, celkem mám 4 děti, i když 2 úžasné jsem „jenom“ vyženil (smích).

Co říkáte na svoji účast v konkurzu na ředitele naší školy?

Katko, to asi narážíte na ty divné řeči o jeho údajně nezákonném průběhu, že? No, jak bych to jenom řekl… Že je potřeba smířit se už s výsledkem konkurzu, respektovat rozhodnutí rady města o mém jmenování do funkce ředitele školy a jít v životě dál. Máme srpen 2024 a já jsem nastoupil na školu, kde nebyly připraveny úvazky, rozvrh, ani školní stravování, mimo jiné. Ale rozhodně se nechci do nikoho „trefovat“. Musíme si s tím poradit, navzdory všem překážkám a lidem, kteří je neustále záměrně vytváří! Teď je potřeba zapomenout na minulost a jít dál. Dívat se do budoucna a skvělou školu, kterou vybudujeme. Moc se na to těším!

Jaké chystáte personální změny, pane řediteli?

Ihned po mém nástupu do funkce jsem svým dvěma zástupkyním sdělil, že bych si rád přivedl do těchto funkcí své spolupracovníky a že vycházím z toho, že každý nový manažer má toto právo vybrat si ty nejbližší spolupracovníky. Obě zástupkyně již byly odvolány.

Pane řediteli, kdo je novým zástupcem pro teoretické vyučování?

Víte, Katko, podařilo se mi přesvědčit pana Mgr. Lubomíra Martince, který má obrovské zkušenosti z oblasti řízení školy a pedagogiky a je respektovaným odborníkem v oblasti matematiky a maturit v Česku. Nový pan zástupce byl na svých předchozích školách vždy velmi oblíbený kantor, který hodně naučil a své žáky vždy posunul. Moc se těším na spolupráci s ním!

Mgr. Lubomír Martinec, zástupce ředitele

Mgr. Lubomír Martinec, zástupce ředitele

To je vedení školy, pane řediteli, ale co my zaměstnanci?

Katko, všichni jsme zaměstnanci (smích). Ale máme tu nejúžasnější práci na světě. Máme možnost vzdělávat naši budoucnost! Naše děti… V současnosti nechystám žádné personální změny z hlediska zaměstnanců naší školy. Moc si vážím všech, kteří pracují na tom, aby naše škola byla úspěšná a plná spokojených žáků. Rád bych, Katko, využil této možnosti a představil svoji vizi: „Být kvalitní a úspěšnou školou, která zaměstnává profesionály a která poskytuje uplatnění žákům ve svém oboru vzdělání i životní zkušenosti.“

Pane řediteli, tak to jste mi doslova „nahrál na smeč“. Jaké plánujete obory vzdělání do budoucna pro naši školu?

Rád bych vycházel z toho, co už tu je. Máme úžasný školní hotel, cestovní agenturu, velké sportovní možnosti. Tak proč toho nevyužít?! Rád bych do budoucna rozvíjel obor hotelnictví, cestovní ruch a gymnázium s tím rozdílem, že tam vnímám určitou synergii, kterou chci ve svých plánech využít. Proč nepřidat ještě další obor např. gymnázium s rozšířenou výukou tělesné výchovy či sportovní management? Každopádně to, co tu je, se rozhodně rušit nebude! Mým cílem není rušit, ale rozvíjet v synergickém efektu. Mám připraveny i nějaké další novinky, ale ty bych raději osobně představil nejprve zaměstnancům školy.

Děkujeme, pane řediteli, že nás vnímáte jako úžasnou školu! Přesto, kde vidíte naše možnosti ke zlepšení?

No, Katko, to jsou věci, které vycházejí z mé koncepce a které jsem již začal realizovat. Je to především zvýšení bezpečnosti, lepší řízení procesů bezpečnosti a zlepšení komunikace směrem k partnerům. Proto jsem již zadal analýzu přístupů do naší školy a nastavení nových čipových přístupů.

A jak vidíte budoucnost naší školy, pane řediteli?

Rád bych posunul naši školu více ke sportu, interaktivitě, rád bych naši školu vybavil modernějšími IT prostředky. Současně bych rád začal uplatňovat Model Excelence EFQM při řízení školy a koncepci „Kvalitní škola“. Mám určitou strategii, kterou bych rád začal při modernizaci školy uplatňovat, ale to teď nepřipadá v úvahu. Nyní je potřeba připravit a zahájit nový školní rok a přivítat zaměstnance a žáky. Už se na všechny moc těším!

Děkuji Vám, pane řediteli, za rozhovor. Také děkuji a těším se na spolupráci. Všem přeji krásný pozdní prázdninový čas a pohodový návrat do školy.